onsdag, oktober 29, 2008

Helt almindelig...

Min far er lastbilchauffør og fylder 66 år på søndag og har sidste arbejdsdag idag. Så han ville give gammeldags lagkage til de andre chaufførere og dem på kontoret, så jeg fik æren af at lave kagerne.

Jeg har bagt klassiske lagkagebunde og lagt dem sammen med (købe) lagkagecreme vendt med lidt letpisket fløde. Inden jeg lagde cremen på bundene smurte jeg bundene med en god hindbærsyltetøj og ovenpå cremen fordelte jeg et par hånfulde makroner og et par modne bananer i tynde skiver.


Billedet er lidt mørkt, men det var mørkt i går aftes da jeg blev færdig med dem og i morges da han hentede dem, var det stadig mørkt, og da blits og glasur er en dårlig kombination, var eneste lyskilde lampen over spisebordet...

Jeg er forresten blevet tagget. Hele to gange... jeg har ikke glemt det, men skal lige tænke over, om jeg - som jo er helt igennem almindelig - har nogen særheder... og om dem jeg helt sikkert finder, er nogen jeg vil dele med blogverdenen...

1 kommentar:

Zette sagde ...

Jeg er ikke den helt store lagkagespiser, men dem du har der giver mig nu alligevel lidt mundvand. Uhhhmmm