torsdag, juni 25, 2009

Og de flyver selv...

I går blev det fejret at Myndlingen nu er student. Det er et stort øjeblik i en ung mands liv, men det er ikke mindre stort for moderen, som nu skal slippe. Jeg har opdraget mine unger til at flyve højt, og jeg er ikke i tvivl om, at de begge rent faktisk kan flyve, alligevel er det med bævende hjerte jeg slipper taget i Myndlingens tøjler og stille siger "flyv"...


Myndlingen er målrettet og vil læse kemi på universitetet straks efter sommerferien, hvor han har det fra ved jeg ikke, for jeg var meget længe om at beslutte mig i sin tid... Det er cykelsønnen også, men nu er han vist ved at være sikker, og har i hentet ansøgningspapirer så han kan søge ind på biokemi efter sommerferien.


Cykelsønnen har fødselsdag idag, og da vi alligevel havde venner og familie samlet i haven igår, så han sit snit til at blive fejret også... Han er vild med chokoladeskildpadder, så det måtte prøves om jeg kunne lave en stor. Indholdet er lagkagebunde, trøffelcreme af skildpadder, chokoladekage og jordbærmousse.

På lørdag skal studenterne køre, og det forventes vist, at der serveres kage her, selvom de først kommer først på aftenen...

13 kommentarer:

Christina i NZ sagde ...

Ihh, stort tillykke!!! Det er en stor dag... Min ældste er kun 5, men det udtryk med at opdrage dem til at flyve højt kan jeg godt lide, det vil jeg også gerne mine tre kommer til. Ha' en rigtig god tid med ham, jeg glæder mig til at se kagen du serverer når studenterne kommer forbi!

Anita sagde ...

Der sker store ting og sager i Jeres liv ligenu. Rigtig hjerteligt tillykke med studenterne og fødselaren :-)

Sivsko sagde ...

Hvor er det bare flotte kager,
Rigtig hjertelig tillykke med begge knægte....

Sarah sagde ...

Tillykke til dine drenge..

Den er da bare for genial den skildpadde... den ville jeg ikke have noget imod at sætte tænderne i..


Sarah

Lumse sagde ...

Stort tillykke med begge sønnerne. Superflotte kager de skal ha´!Er det lommetørklæder ovenpå kemibogen?....;)
...Og skildpadden har du da ramt lige i øjet :)

Camilla (Himmelske Kager) sagde ...

Tillykke med sønnerne. Kan afsløre at jeg er kandidat i Biokemi fra Københavns Universitet og puha, den er en lidt hård omgang. Men hvor der er vilje er der vej og jeg blev da færdig i 1997. Held og lykke til drengene med studierne.

FrøkenTina sagde ...

Tillykke med dine sønner - stor dag når man bliver student!

Sikke nogle flotte kager - din kæmpe skildpadde er bare SÅ lækker - lige til at sætte tænderne i....

Tina - omme i London sagde ...

Tillykke med studenten. Det er bare saa stort at blive faerdig med at gaa i skole, uanset at der er mere skolegang forude. :)

Smil sagde ...

Nyder altid at se dine kreative kager. De lyserøde roser du laver er også meget yndige. Kan du henvise til en god instruktion på nettet, for jeg synes the Essential Guide kagebogen er for indviklet.
Laver du selv fondant eller køber du også det på nettet? På forhånd tak :-)

Lene sagde ...

Sikke festdage I har :-) og lækre kager må der til :-)

Kirsten sagde ...

Mmmmm - igen kager, lige til at sætte tænderne i ;-))

Maria Stec sagde ...

Ih, det er da de fedeste kageidéer og nogle af de smukkeste kager jeg nogensinde har set, som du har her på din blog! du er jo amazing!

jeg har længe fulgt lidt med, men må indrømme at jeg hurtigt må gå væk fordi jeg bliver simpelthen så lækkersulten, tihi :D
men nu har jeg sat mig som fast læser, for man kan ikke lade være med at kigge!

hjerteligt tillykke med dine drenge :)

Venligst Maria

Kagekonen sagde ...

Tak hvor er I søde alle sammen.

@ smil, jeg køber min sugarpaste, synes ikke det er besværet værd at lave den selv. Mht. roserne så har Lorraine McKay lavet en "how to" der er udemærket http://www.youtube.com/watch?v=E4SfgfnzzXk&feature=channel_page