torsdag, marts 11, 2010

What's for dinner...

og så sidder man der, og bliver nærmest overrasket over, at der også i dag skal mad på bordet... gad vide om jeg nogen sinde får så meget overskud eller struktur på min tilværelse, at jeg får planlagt den slags. Altså planlagt som i madplaner og noget...

Nå men, køleskabet rummede kartofler, selleri, soltørrede tomater, oliven, revet ost, fennikel, æbler og bacon. Så på indkøbssedlen blev skrevet hakket kalv og flæsk, æg og porre. Hvad det endte med? Jo, det blev såmænd til kartofler, selleri og porrer i fad med lidt revet ost og godt med salt og peber, bacon omviklet farsbrød med porrer, soltørrede tomater og hakkede oliven og dertil en salat af tyndt skåret fennikel, æblebåde og fint snittet porrer vendt med en aromatisk dressing af lidt god olivenolie, lidt balsamisk eddike, et skvæt sirup og så lige lidt fra krydderihylden.





Resultatet blev ualmindelig godt, hvis jeg selv skal sige det og jeg tror egentlig også at ham den dejlige og hans søn syntes godt om måltidet.

1 kommentar:

Kageos sagde ...

århh mand! Jeg gad godt kunne det der med at kigge ind i køleskabet og så trylle... manner manner manner.. må jeg snart komme og sidde på dit spisebord? ;)