mandag, april 25, 2011

Wrooum

Jeg flere gange brugt skvalderkål i salatskålen og blandet med spinat i omeletter. I påsken lod jeg mig inspirere af en veninde, og hendes forsøg på at udrydde skvalderkål i køkkenhaven. 


Et par store håndfulde skyllet og slynget friske skvalderkålsskud (fra naboens hæk), en håndfuld mandler, et fed hvidløg eller to og et par humpler pecorino smides i blenderen og køres med god olivenolie til konsistensen er passende. Smag til med saften af en lime eller to.

Vi spiste den i påsken til rejer og røget laks. Jeg er sikker på den vil være forrygende i en sandwich. Og jeg drømmer om kartoffelpizza med tynde skiver kartofler, fed bøffel mozzarella, lidt god bacon og så den grønne vitaminfyldte hjemmelavede pesto.

1 kommentar:

Malou Klidmoster sagde ...

Ammenam, det er bare SÅ smart at lave pesto af ukrudt ;-)