torsdag, maj 05, 2011

Maj du søde milde...

På lørdag skal jeg i Parken. Hvad nyt er der i det, spørger du måske... Jo, ser du, jeg skal ikke sidde på min vante plads. Jeg skal sammen med en veninde og ham den dejlige og ret mange andre genhøre en del af soundtracket fra min ungdom, når Roger Waters går på scenen og skruer op for The Wall tour 2011.

På mandag er der mere musik på programmet. Denne gang i en helt anden genre. Sades bløde og alligevel kraftfulde musik har altid fyldt meget i min samling, og jeg glæder mig til endelig at opleve hende live.


Nu kunne man måske foranlediges til at tro, at jeg også tager en genopførelse af Grease med, men nej, jeg ville bare lige vise jer mit nye hår. I sidste uge opdagede jeg helt tilfældigt, at mit ellers så glatte hår hår var begyndt at krølle. Så jeg smuttede til frisøren og fik hende til at bruge det i en klipning. For er der noget jeg som helt og aldeles glathåret altid har drømt om, så er det krøller. Store bløde men viltre krøller... Og da håret ikke behøver at føntørres, så er det yderst sommer- og festivalegnet. Nu må vi så se, hvad det siger til styrthjelmen.

Og jeg er forøvrigt slet ikke færdig med majs musiktilbud. For sidste år søsatte vi en ny tradition. Vi tager til Jelling den sidste weekend i maj og tager dermed hul på sommerens udendørskoncerter og festivaller. I år byder programmet bl.a. på Jean Michel Jarre, Thin Lizzy, D-A-D, Sort Sol og Love Shop (endnu mere af soundtracket fra min ungdom) for ikke at tale om De Eneste To, Turboweekend, Magtens Koridor, Marie Frank, Alphabeat, Dune, Infernal, Tina Dickow og jeg kunne blive ved...

Maj rimer på musik, meget musik.

Ingen kommentarer: