lørdag, september 17, 2011

Så er der kaffe

I går formiddags ringede pakkeposten på døren. Og med sig havde hun en kæmpe pakke. Den var ikke tung. Bare uhandy. Jeg vidste godt hvad der var i pakken. For tidligere på ugen spurgte firmaet bag, om de måtte sende mig en gave. Det er svært at sige nej til gaver, og da der ikke fulgte bindinger med gaven, takkede jeg ja.



Så nu er maskinparket udvidet med en kaffemaskine. I kassen lå også prøver på de varme drikke maskinen kan fremstille. Tassimo har et kapselsystem i stil med Nespresso. Tassimo er måske ikke så eksklusiv i sit udvalg som Nespresso til gengæld kan kapslerne købes i Føtex og Super Best og selvfølgelig også på nettet, hvor udvalget er noget større end i de danske butikker.


Er det så god kaffe. Tja, tjo... Espressoen er absolut drikbar. Mælken der følger med i pakkerne med Latte Macchiato  og Cappuccino er jeg ikke vild med. Der er tale om en form for langtidsholdbar og koncentreret mælk og den smager altså underligt. Som en mellemting mellem coffeecreamer og uth mælk. Om det også smager igennem i den varme kakao, har jeg endnu ikke testet. Teen er okay. Jeg ville dog ønske, at der var flere varianter i de danske butikker, på nettet har jeg set flere slags og også en chai latte.

4 kommentarer:

jordbærkagen.com sagde ...

Altså den ser da snart ud, det må jeg sige, selom du ikke lyder helt overbevist om smagen... Jeg er en Dolce Gusto som jeg er glad for at bruge, men måske den er lige en anelse for lille...

Rune Gråbæk sagde ...

Hej,

Ja der kommer flere og flere af sådan nogle kaffemaskiner i danske hjem. Og alle af dem er ikke lige gode.
Jeg har selv fået lov til, at anmelde den nye maskine fra Nespresso Lattissima+, som kommer på markedet her om ikke så langtid, kig med på bloggen den kommende uge.

Når man taler om disse her kapsel/pods maskiner etc. Så synes jeg det er vigtigt, at selve kaffe kvaliteten er i orden! - og hvis der så er tænkt over hvilken kaffe de putter i kapslerne så er det efter min meningen et plus.
Samt at der er klar forskel i mellem dem og vores normale filter kaffe (som vi danskere elsker).
Når det så er sagt, så kan disse her kapselmaskiner ikke måle, sig med den rigtige vare!- Men de er behagelige og nemme, at gå til for en lang række danskere.

Hvad mener du med drikbar kaffe? Er det bare endnu en kop kaffe eller hvorledes?

Mvh.
Rune
Kaffeblogger
www.cafezinho.dk

Mai-Britt, den danske slikmund sagde ...

Vi har en Senseo og der smager Cappuccinoen ok, ikke af langtidsholdbar mælk. (ADW)
Vi så på forskellige kaffeapparater af den art du har fået, og grunden til at vi fravalgte dem var, at vi synes de der små metal kapsler umuligt kan være miljøvenlige.
Samtidigt kan jeg godt li' tanken om altid, at kunne lave mig 1 frisk kop kaffe når jeg trænger og ikke være nødt til, at lave 4-6 kopper. Så jeg er altså stadig fristet...

Espressomaskine sagde ...

Det er et godt alternativ til det dyrere nespresso. Men jeg foretrækker nu en rigtig espressomaskine hvor man selv skal putte de malede kaffebønner i :)