onsdag, august 01, 2012

Fodbold og kage eller hvordan man kan kombinere flere intersesser

I aften er der kamp i Parken. Jeg er, som jeg plejer, at finde på C-tribunen. Fra denne sæson dog igen på Nedre C, som er FCK-afsnittet. FCK er ikke blot byens hold, det er også mit hold. Jeg har efterhånden bagt og dekoreret en del FCK inspirerede kager, og nu bliver det endnu lettere, for Specialkøbmanden har et rigtig stort udvalg i farver, krymmel, print og muffinsforme.





FCK krymmel er helt sikkert et hit, jeg drømmer allerede om hindbærsnitter (med blåbærfyld, så de er blå og "hvide" og de fine blå/hvide non pareilles drysset med rund hånd og måske også et enkelt drys bogstaver. Printet vil være super til en kage overtrukket med hvid fondant a la den her, som jeg lavede for 5 år siden som fødselsdagsgave til en FCK-fan.


Specialkøbmanden har i øvrigt også produkter relateret til AGF, OB og Brøndby. Skal du glæde et barn eller en fodboldfan med kage, og kan du ikke finde klubbens logo i sortimentet og har du ikke mod på at lave det selv, så kunne du lave en kage formet som en fodbold.


Fodbolden er lavet i min sportsbold-form fra Wilton og overtrukket med hvid fondant hvorpå jeg har "limet" 5 og 6 kanter. Jeg har siden jeg lavede denne kage, købt et sæt udstikkere som helt sikkert vil gøre arbejdet lidt lettere. Det er ikke dem jeg har brugt til den halve fodhold herunder, den skar jeg "free-style" jeg kunne dog ane konturerne fra boldformen under overtrækket, da kagen er uden fyld og derfor kun smurt super tyndt op.


Eller måske en hel fodboldbane med spillere og mål og det hele. Spillere og mål er af plastik og kan genbruges. 



4 kommentarer:

Jeanette sagde ...

Fine kager.Nogle du selv har lavet?

Kagekonen sagde ...

Jeps, de er alle fra min hånd :)

Finsen sagde ...

Hej hvordan har du fået din bold så rund og hvordan står den uden at vælte klaske sammen og hvor stor er den?

Unknown sagde ...

Hej flotte kager.
Jeg har desparart brug for hjælp min kære kærste er fck fan og jeg vil gerne overaske ham med en hjemmelavet fck kage til søndagens kamp men jeg har ingen anelse om hvordan jeg laver det macipan logo og han skal jo helst have noget til pausen. jeg håber at du kan hjælpe mig.

Mvh Stine