fredag, maj 30, 2008

Hearts n' roses

I morgen skal Thajs og Luise giftes... og til et rigtigt bryllup hører en kage. Brudeparret faldt pladask for Olivias konfirmationskage og ville rigtig gerne have en bryllupskage magen til...

There wish was my command... dvs. næsten for jeg blev enig med bruden om, at selve kagen skulle være hvid. Den er også lidt større end Olivias og indholdet er også anderledes... Denne kage består af lette og luftige lagkagebunde smurt med friske let mosede hindbær lagt sammen med en hvidchokoladecreme med et strejf af lime.


Ovenfra...


Forfra...


Fra siden...


Nu står kagen i køleskabet og venter på brudgommen, som kommer og henter den senere i eftermiddag. Jeg sidder med benene på sofabordet og ærger mig lidt over at batteriet på den bærbare ikke vil lege, for ellers var jeg den der sad og slikkede lidt sol i haven, det gør jeg så om lidt, når jeg er blevet opdateret i blogland.

12 kommentarer:

Anonym sagde ...

Den er virkelig smuk, -og lyder vildt lækker, uhmmmm Jeg får helt lyst til et stykke bryllupskage :-)

Ha en dejlig eftermiddag i solen

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

så smuk...

Anonym sagde ...

Nej, hvor sjovt, Pia. Det var deja vu, straks jeg så din post. God weekend. Håber du har fået min mail, vi har lidt leveringsproblemer....

Kagekonen sagde ...

mette, min mail er nede... men den skulle komme igen i løbet af weekenden. Serveren er brændt sammen, så nu koncentrerer indsatsen sig om, at rede hvad redes kan.

Anonym sagde ...

Nej, for hunne da, Pia. Det er ikke sjovt! Krydser fingre for dig.

Anonym sagde ...

opskrift på hvid chokoladesmørcrem? Smuk smuk kage..

Lene sagde ...

Åhh hvis jeg skulle giftes igen, så ville jeg være vild med en bryllupskage lavet af dig :-)

Kagekonen sagde ...

jeg ville elske at lave en kage til dig lene.

anita, opskriften på hvidchokoladesmørcreme findes på siden (chokoladesmørcreme)

Marianne sagde ...

En smukkere måde at sige Ja til hinanden på - kan det ikke gøres :-)

Marianne sagde ...

Hvor er den virkelig smuk.

Tak for hjælpen med opskrifter, som jeg brugte til min fødselsdags lagkage. Stor ros fik den :-)

Kageos sagde ...

Hvor er den bare smuk!

Dine kager er bare så kniv skarpe, det er så lækkert.

Anonym sagde ...

Vildt flotte kager du laver, er dybt imponeret:-)
Rigtig god side du har - spændende at følge med på.
-Og tak fordi du gider bruge tid på at lægge opskrifter osv herind. Det er meget inspirerende. Vil prøve at lave en kage med tobleronecreme og hindbærmousse efter dine opskrifter:-)
Hilsen Lone