lørdag, maj 10, 2008

Tomat, tomat og ...

Lidt chili og en basilikum røg også i kurven da jeg besøgte tomatland lidt syd for Køge. På hjemvejens svingede jeg forbi Rema og så rød der fire jorbærplanter, en citrongeranie, en lille vandkande og et zinkfad i kurve, alt sammen inspireret af Liselottes indlæg forleden... I Føtex havde de billige dalia, og et lille udvalg i rosa og pink nuancer kom med hjem sammen med en stor hængejordbærplante i ampel til terassen.


I et lille hjørne nede bagerst i min lille have er de første vinrabarber klar, og med friske grønne asparges, nye kartofler og en lille steg kan det vist blive et dejligt sommermåltid...

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det bliver et skønt sommermåltid!

Ha´ en dejlig sommeraften :-)

Anonym sagde ...

Jeg købte vandkanden i Rema1000 for nogle uger siden, den er ganske udmærket :)

Liselotte sagde ...

Uhm, det lyder til at blive et forrygende sommermåltid :-)

Andrea sagde ...

Øj, nogle gode ting du har fået fat i!

Hyg jer med rabarber, steg og asparges!

Kagekonen sagde ...

Det blev et dejligt måltid valdemarsro, og en pragtfuld sommeraften.
Stine, jeg glæder mig til at nusse om blomster mm. med den ny vandkande.
Velkommen til liselotte, det var et forrygende sommermåltid.
Husejer, det er gode sager...

Annika sagde ...

Åhh ja, Toftegaard er et skønt sted.
Den årlige smagsdag er et "must" hos os, det er dog især chilierne drengene er til.

God fornøjelse med de nye smage...