lørdag, maj 03, 2008

Lyserød, hjerteformet og roser

og gerne med konfirmandens navn på...


Det var udgangspunket for dagens kage, som indeholder klassiske lagkagebunde, chokoladekage, chokoladetrøffel og hindbærmousse.


Jeg tror jeg ramte rigtigt... I hvert tilfald fik jeg det mest vidunderlige smil fra pigen da hun og hendes far hentede kage i eftermiddags. Jeg håber de får en pragtfuld fest i morgen.

Da kagen var ude af døren fik støvsugeren lige en hastig tur gennem huset i selskab med frk. ajax. Bagefter fik græsplænen kam til sit hår, og i år får den ingen gødning, for det er mig der skal slå den de næste par måneder...

Da dagens huslige pligter var overstået tog jeg lige en lille-bitte tur på den nye lyseblå, inden vi skulle ud af døren. Et par af vores venner tilbød grill og uforpligtende hygge, og vi trængte til at komme lidt ud...

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Lyserød og bare lækker. Tak, Pia. kærlig hilsen Olivia og Mette

Hesselberg68 sagde ...

Virkelig flot kage må jeg sige. Skal prøve at bage dine rabarber muffins på et tidspunkt. Klaus

Kagekonen sagde ...

velkommen til klaus. Rabarber muffins kan varmt anbefales.

Anonym sagde ...

Kærste Kagekone
Jeg håber du vil tillade at jeg nasser på dit talent - jeg er helt ny udi kunsten at lege med sugar paste og jeg vil nu også forsøge at lave en hjertekage til min mands fødselsdag.

Jeg har fulgt din blog i en rum tid, og med tanke på alle de fine kager jeg har set dig præstere og præsentere, tænkte jeg du var den rigtige at spørge: Hvordan betrækker jeg en hjerteformet kage i eet lag med sp?
Uden overhovedet at have idé om det, forestiller jeg mig, at det er svært pga. 'hakket' mellem de to hjertebuer samt spidsen i modsatte ende?

Nogle tips og tricks jeg kan lokke ud af dig?

Bortset fra det:
Tak for en fantastisk flot, underholdende og inspirerende blog!
Jeg er dybt imponeret af både blog og talent.

De venligste hilsner og på forhånd rigtig mange tak,
Deborah

Kagekonen sagde ...

Velkommen til Deborah og undskyld det sene svar. Faktisk er det ikke sværere at overtrække en hjerteformet kage end en rund. Du skal bare starte i hjertebuen, brug din pegefinger (og sørg for korte negle) så skulle der ikke være nogen problemer. Jeg har lavet en "kage a-z" du finder den under "how-to" og følger du den, skulle du absolut være på den sikre side.
Held og lykke