tirsdag, februar 17, 2009

Status

på ombygningsprojektet her 6 uger efter vi startede...


3. januar blev det gamle køkken brækket ned, gulvet brækket op og væggen mellem det gamle køkken og entreen fjernet.


I ugerne efter blev alt strøm i hele underetagen trukket om. Der blev boret nye huller til afløb og vandrør og varmen fra "kælder til kvist" blev lagt om...


Første uge i februar blev der lagt isolering og armeringsnet... Vi sparede i øvrigt omkring 3000 kr. ved at bestille det i Esbjerg via internettet...


Så blev der trukket rør til gulvvarmen. Da vores gulvvarme er fjernvarmebasseret og vandet derfor er ekseptionelt varmt, skal det være kobberrør, og de er dyre skulle jeg hilse og sige...


Her i weekenden er der så blevet støbt gulv. Jubiiiiii nu går det for alvor fremad. Sidst på ugen går tømreren igang med at bygge de nye vægge...

Jeg har bestilt køkken og hvidevarer til levering i uge 11, og inden da skal der bygges vægge, sættes stikkontakter op, filtes og males og ikke mindst lægges klinker på gulvet. Måske jeg skulle se at få bestilt dem...

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

god arbejdslyst...uha hvor kan jeg huske de faser af ombygning du har gang i nu...men hvor bliver det godt når det er færdigt :-)

Kagekonen sagde ...

ja, det trækker "søm" ud, men når bare man holder målet for øjet, - eller noget i den retning, så går det hele ;o)

Lene sagde ...

Det er netop med at have målet i sigte ellers mister man let pusten, god arbejdslyst :-)

Anonym sagde ...

Det bliver bare så godt.
Kærlig hilsen
Svigermor

klappeklappekage sagde ...

Weeeeeeeeeeeeeeeeeee - det bliver total cool og jeg GLÆDER mig til at se det!!!

Marianne sagde ...

Hvor ser det godt ud - jeg tror du kommer til at bo i det køkken :-)