fredag, februar 27, 2009

It's a piece of cake...


En af mine rigtig gode bekendte fra klatreklubben fylder 30 år i dag. Hun ønskede sig en kage, men ville ikke ha' noget fint og fancy, bare sådan lidt lagkage-agtigt, så jeg lavede denne


En almindelig rund kage fyldes og smøres op helt på traditionel vis. Når smørcremen (jeg brugte Italiensk Marengssmørcreme) er blevet hård efter en halv til en hel time tid i køleskabet, skæres et stykke kage ud af kagen og flyttes over på et stykke kagepap klippe i facon. Skærefladerne smøres op og kagerne sættes på køl igen.

Til overtrækkes indfarves sugarpaste i samme farve som kagebundene og fyldet (eller hvad man nu har lyst til). Når kagen skal overtrækkes starter du med at overtrække skærefladerne med en bred strimmel af det "kage-farvede" sugarpaste. Herefter limer du strimler af "fyld-farvet" sugarpaste på skærefladerne. Herefter overtrækkes kanten omkring kagen med en strimmel der har samme højde som kagen. Til sidst ruller overtrækkes toppen, jeg brugte kageformen som skabelon og lagde lidt til som jeg skar i bløde buer. Herefter var der kun den egentlige dekorering tilbage... It's a piece of cake.

7 kommentarer:

Vibeke sagde ...

Jeg syntes nu, at den er både fin og fansy! Sådan en gad jeg altså godt!
Mvh. Vibeke

Camilla (Himmelske Kager) sagde ...

Skøn kage. Og tak for beskrivelsen af hvordan du gjorde.

Anonym sagde ...

Det er altså helt fantastisk som du kan! Husker ikke altid at sige det, men sidder ved hvert kageindlæg og beundrer og kalder på Manden så kan han beundre med :-)

Anonym sagde ...

*suk* Hvor er den skøn. Og super beskrivelse, Tak for det.

Anonym sagde ...

Ej, hvor er den fin :)

Rebecca sagde ...

Endelig fandt jeg den igen :-) Jeg har ledt hele formiddagen, men kom pludselig i tanke om "a piece of cake", som du vist havde skrevet...og det havde du!!

Jeg håber det er ok, at jeg kopierer den til en kage på søndag :-) Den er super flot!

Rebecca sagde ...

Så blev den lavet... Men den er sleeeet ikke lige så fin som din...! Wow! Jeg er stadig imponeret!