lørdag, november 07, 2009

Shop till you drop...

Jeg troede aldrig jeg skulle høre mig selv sige dette, men... I dropped! halvvejs gennem 4 dages tøse-kagenørde-shopping-tur til Birmingham sidder jeg nu på hotellet og kigger på den bugnende kuffert (og den lille trolley jeg købte til at rumme håndbagagen) og hviler mine hævede fødder.

Vi er indlogeret på et skønt hotel beliggende i The Mailbox som frister med alskens lækkerier for den store pengepung hver gang vi går til og fra hotellet. Efter ankomsten i går gik turen gennem Pallasades til Bullring, hvor visakortet blev flittigt brugt. Jeg siger ikke noget om de nye jeans fra Gap, eller de lækre 50'er inspirerede sko, viskestykkerne med cupcakes, kagemagasinerne, smågaverne til børn og svigerbørn, småtingene til julens mange pakkelege, men jeg nævner gerne kaffepauserne på Starbucks med udsigt til den skønne St. Martins church der ligger lige ved Bullring.


I dag stod den så på kagenørderi fra morgenstunden, så vi nuppede en solid omgang engelsk morgenmad med æg, bacon, pølser, ristede svampe og stegte tomater for ikke at glemme de herlige baked beans. I NEC, det kæmpe store messecenter i Birmingham, tabte jeg nærmest både næse og mund. Aldrig har jeg set så mange kagedekorationsartikler og -materialer på en gang for slet ikke at nævne alle de mange fantastisk kager og sukker kreationer.


Bord efter bord var fyldt med kager i alle afskygninger, modellerede figurer og dekorationer og de fineste blomster i sukker. Og det er ikke for sjov, skulle jeg hilse at sige. Kager, figurer og blomster bliver bedømt strengt af proffessionelle dommere, der ser ALT.

Med hjem fra messen kom et mindre udvalg af de mest nødvendig "must-haves" så som: udstikker til mini all-stars, prinsessekrone-udstikkere, sommerfugle-udstikkere, udstikker til mønster på fodboldkager, chokolade sugarpaste, rullepinde med mønster, lækre pensler, lilla og lime farvet glimmer... og i morgen smutter vi lige derud forbi igen.

NU trænger jeg til at få fødderne op og strukket ryggen ud inden vi går ud i det Birmingske natteliv...

1 kommentar:

Camilla (Himmelske Kager) sagde ...

Åh, hvor lyder det bare skønt. Ville bare så meget ønske at jeg også var med. Men desværre har jeg mange rejser med mit arbejde i disse uger, så jeg må hellere være lidt for familien i weekenderne. Men næste år er der måske basis for at komme med. Hils de andre tøser og nyd det :-)