onsdag, juli 18, 2007

Sådan laver man en dahlia

En af blomsterne fra sidste uges sommerferie-muffins var en stiliseret dahlia. Den er super fin og meget let og hurtig at lave.


Værktøj: rullepind, 5-blads udstikker, daisy-center stamp, lille pensel, en ”friller” og en paletkniv










Rul flowerpaste tyndt ud og udstik 2 blomster med 5-blads udstikkeren.













Pensl den ene side af blomsternes bladkant med lidt vand. Så hæfter bladene bedre, når de skal foldes/rulles








Fold bladet om ”frilleren” så det bliver til et rør. Gentag på den anden blomst. Husk at folde samme vej på alle blade.








Læg den ene blomst ovenpå den anden, så blomsten bliver tæt.







Lav en center med daisy-center stamp’en og fastgør den til blomsten med lidt vand.












Voila et stk. færdig dahlia.

4 kommentarer:

anjoe sagde ...

Jeg er ikke den store kagespiser, men kan godt nok ikke se mig mæt i dine ovenud flotte kreationer. Waw, hvor er du dygtig, hjælpemidler eller ej, men du må også ha' en stor tålmodighed samt fingerfærdighed. Takker for at må være med på en kigger fra til til anden :-)

Anonym sagde ...

Hej Pia.

Jeg er jo fan af dig og er derfor meget glad for din blog. Så kan jeg kopiere flere af dine ovenud geniale ideer :D
Et lille tip til Dahliablomsten er i øvrigt at udstikke i forskellige nuancer af samme farvetoner. Det giver et flot farvespil efter min mening.

Med venlig hilsen og dyyyyb respekt fra Line_73

Kagekonen sagde ...

Hej Line, det er altid rart med "fan-post". Jeg har faktisk lige selv lavet en 2-farvet dahlia ved at lægge hvid ovenpå rød, så blomsten er lys på indersiden. Det ser super-fint ud. Man kan også lave den i 3 lag, ved at bruge 3 str. udstikkere, så får man en helt fyldt dahlia.

Anonym sagde ...

Fantastisk vejledning :) Tak for linket inde fra ncd! Dem må jeg prøve!!