fredag, december 30, 2011

Gås a la Peking

Julen er båret ud. Hos de fleste. Ikke hos os, hvor den, traditionen tro, får lov til at blive boende til Hellig Tre Konger. Men den sidste rest af julemaden er fortæret i dag. I asiatisk og grøn forklædning, for jeg trængte sådan til noget andet end fed dansk julemad.


Så min (optåede) rest gås blev skåret i tynde strimler (trevler) og lunet i en spsk. af dens eget fedt blandet med lidt hoisin-sauce og serveret med forårsløg, gulerod og rød peber i fine strimler, pandekager (jeg snød og brugte små soft-tortillas) og den vigtige hoisin-sauce.

2 kommentarer:

Mai sagde ...

Råhygge på højt plan! I like ;)

Annika sagde ...

Vel hjemme efter 2½ uge i "Peking" måtte jeg da lige se hvad du havde fundet på :$ (og nej, vi spiste ikke Peking And / Roasted Duck en eneste gang).

Glæder mig til at se hvad du tryller frem af både mad og kager i dette år :)