torsdag, august 07, 2008

Hm...

Sidste år flyttede cykelsønnen og alt hans happengut hjemmefra i april. Dvs. han tog sin seng, sit tv, sit anlæg og sit tøj samt et par enkelte bøger, sin bærbare og min ekstra dyne med sig. Sidst på sommeren lykkedes det endelig at få ham til at rydde sit gamle værelse for de møbler han ikke ville have med og som vi og hans lillebror ikke kunne/skulle/ville bruge. Meningen var at Myndlingen skulle overtage brormands store værelse i kælderen, men der manglede lige lidt... For en månedstid siden fik vi endelig gjort kælderværelset rent og samlet Myndlingens nye møbler, nu manglede bare at jeg lige fik gjort plads i et skab osv... Vi blev afbrudt af min mors død, men forleden aftalte vi, at i næste uge skulle Myndlingen rykke i kælderen.

Så var det lige vi "glemte" at cykelsønnen har sagt sin lejlighed op for at flytte sammen med kæresten i hendes lejlighed... Vi var flinke og kom med flyttekasser og kassevogn, og nu står halvdelen af hans happengut igen i min kælder. Hvad skete der lige der???


Midt i al flytteriet havde jeg glemt at tømme postkassen. Så da jeg her til morgen ville hente avisen lå der en boble-kuvert med den fineste lyse-gule pakke inden i. Pakken var fra en kreativ sjæl, hvis datter fik en kagedrøm opfyldt i foråret... I pakken var der den smukkest notesbog. Helt uden at vide det, har hun lavet et bogomslag, der bringer skønne minder om min mor. Min mor havde nemlig en lyseblå dug med hvide broderier på, som altid kom på bordet når der skulle dækkes fint op i mit barndomshjem...


Måske jeg skulle bruge min nye notesbog til at skrive: Man skal ikke flytte for sine børn, når genbrugspladsen er lukket. Man skal ikke flytte for sine børn, når genbrugspladsen er lukket. Man skal ikke flytte....

3 kommentarer:

Helle K. sagde ...

Sikke en fin notesbog - kunne den ikke rumme nogle af dine tanker?

Jeg er begyndt med at fortælle ældste, at hun skal flytte - om et år - og så er det ikke længere hendes værelse eller hendes hjem, så er hjem et andet sted... hun har vist fattet det, men hvem ved, hvad der sker om et år?

Anonym sagde ...

Hvor er jeg heldig at notesbogen vægger skønne minder! Så kan jeg også glæde dig med det. God weekend! kærlig hilsen Mette

Anonym sagde ...

Sikke et skønt indlæg om børn og forældre....Og en smuk gave, som der jo så er en lidt større mening med, da den også giver dejlige minder om din mor. Det kan da ikke være bedre.

Weekendknus til dig