torsdag, januar 22, 2009

Sol, sommer, strand og vand...

Altså det er ikke en hemmelighed at jeg længes efter sol og sommer. Ikke kun fordi jeg trænger til lyset og varmen, men også fordi jeg har taget en beslutning. En beslutning om, at jeg (forhåbentlig) kan gå sommeren i møde på to hjul...


Dagens kage gjorde ikke længslen mindre, men mindede mig, ligesom som vintergækkerne gjorde det igår, om at det er lige om lidt... At foråret står for døren og jeg skal til at finde en køreskole, der har motorcykler, der er små nok til, at jeg kan nå jorden, og som har mod på at lære mig at køre den...

Så nu sidder jeg her og kigger på billeder af motorcykler og drømmer mig ud på de danske solbeskinnede landeveje... Bare fordi min venindes bror har fødselsdag idag og skulle fejres med kage. Han er lige kommet hjem efter en skøn ferie på Filipinerne, så hvad var mere oplagt end at lade kagen afspejle de skønne og afslappende timer han havde tilbragt på de skønne hvide sandstrande, der ude i Østen.

Jeg drømmer ikke om sol og sandstrande, jeg drømmer bare om motorcykler, - sådan en rigtig racer med fuldkåbe og mange kubik... men jeg tror fornuften vinder og jeg ender med noget i den her stil.

4 kommentarer:

Lotte sagde ...

Uuuuuh hvor kan jeg følge dig.
Jeg har i årevis drømt om at få egen motorcykel, men det er en dyr drøm, som bliver groft nedprioriteret i disse år, hvo viskal spare sammen til en endnu dyrere drøm.
Jeg har jo kortet, og har da også fået kørt en smule, mest på min fars motorcykel, når jeg har været hjemme på besøg - men en dag får jeg min egen!!!

Anonym sagde ...

Det var dog en dejlig kage. jeg kan nærmest mage solen bage på mine skuldre:-)
Hvordan har du lavet de stribede håndklæder? Jeg går ud fra, at det er indfarvet SP, men er det enkelte stykker du har limet sammen eller?
Jeg kan godt forstå du drømmer om at få kortet og køre selv. Det er ikke det samme altid at være på bagsædet - selvom det også er lækkert:-)
God fornøjelse med det!
/Mette

Kagekonen sagde ...

Mette, jeg har trillet tynde pølser af indfarvet sugarpaste og limet dem sammen med ganske lidt tyloselim og så har jeg rullet det ud bagefter.

Lene sagde ...

du er sej :-) Jeg trives på bagsædet og har ingen planer om at tage kørekortet, men jeg vil glæde mig til at høre om dine oplevelser .-)