fredag, oktober 23, 2009

Bord dæk dig...

Jeg elsker at sætte mig til et smukt dækket bord, men alt for ofte er det der jeg springer over, for jeg vil jo også gerne kræse om maden og husbonden er ligeglad... Derfor er mit spisebord et robust hvidskuret egetræsbord, som kan tåle lidt af hvert og som er lækkert også uden dug og fin opdækning. Stearinlys har vi dog altid på bordet, for jeg synes ikke der er noget hyggeligere end at tænde lys om morgenen og sidde og kigge ind i flammen mens jeg langsomt vågner med dagens første kop kaffe.

Hov, nu plaprer jeg igen derud af om mig selv, når det egentlig skulle handle om kage. Dagens kage er til en nyudlært tjener, som bestemt fortjener lidt ekstra. Så min gave til hende er denne smukke opdækning med håndgjort mega mussel, sølvbestik og glas på sølvfod.

Faktisk tror jeg, at denne opdækning er den fineste jeg længe har lavet. Faktisk kan jeg ikke huske hvornår jeg sidst har haft dug på bordet, hvis man ser bort fra den obligatoriske med flag på, som vi altid bruger når vi fejrer fødselsdage i huset.


Jeg har hyggede mig umådelig meget, da jeg i går lavede glas, tallerkener og bestik for ikke at tale om, da jeg prøvede kræfter med mega mussel "stregen" hvilket i øvrigt ikke er første gang. Kagen indeholder lækre luftige lagkagebunde og er lagt sammen med en æblefromage og en hvid chokolademousse.

Husbonden og jeg startede weekenden med en løbetur i skumringen og i morgen står den på valgkamp fra morgenstunden efterfulgt af fødselsdag hos yngste niecen og på søndag skal jeg til kalas hos Sifka, det bliver en pragtfuld weekend.

6 kommentarer:

Kirsten sagde ...

Endnu engang bukker jeg mig dybt i støvet over din kunnen ;-) IMPONERENDE...

Anonym sagde ...

Det er virkelig en flot kage. Detaljerne er så flotte og din mega mussel er fantastisk. Jeg syntes lysene er rigtig fine... med deres lille sorte væge :-)
Bravo !!!

Malou Klidmoster sagde ...

Wow, me like! God idé og smuk udførsel :-)

Camilla (Himmelske Kager) sagde ...

Virkelig fantastisk kage! Super smukt dækket bord - lige til at spise :-)

Vibeke sagde ...

Jeg viste min veninde billedet af din kage, og hun udbrød straks, "jamen tror du at de nænner at spise den?"
Jeg ville nu også have svært ved at "ødelægge" det fantastisk flotte arbejde.

oonsky sagde ...

absolutely gorgeous cake! my danish is limited but i can only surmiss everyone is gaga over your awesome sugar creations. i'm now a big fan!