tirsdag, oktober 20, 2009

Myndlingens fødselsdag

I fredags fyldte Myndlingen 20 år... og i den anledning (og fordi han har en fantastisk mor, hvis jeg selv skal sige det) havde han kage med på universitetet... Heldigvis er mudcake-cupcakes med chokoladesmørcreme både lette og forholdsvis hurtige at lave og når så også man har blomster og sukker kugler på lager, så tager det faktisk ikke ret lang tid at lave 36 kager.


I lørdags blev han fejret hjemme i familiens skød. Med boller, gammeldags æblekage og endnu en mudcake med chokoladesmørcreme.


Jeg havde ikke det store overskud og heller ikke ret meget tid til kagedekoration i sidste uge, så også fødselsdagskagen var simpelt dekoreret med "swirls" og blomster fra gemmeren.

18 kommentarer:

Helle K. sagde ...

UHM :) kagerne ser lækre ud.
Tillykke med ham den heldige rad, som har så skøn en mor :)

Lotte sagde ...

Tillykke med myndlingen! 20 år...

Ses vi forresten på søndag hos Sifka?

Kagekonen sagde ...

@Lotten, ja - 20 år, det er vildt ikk? Jep, vi ses søndag ;)

foodfanatic sagde ...

Hvordan kan du kalde den kage simpelt dekoreret? Den er noget af det smukkeste, jeg endnu har set :) Tak for tippet med bagepapir. Jeg kaster mig over mud kagen i dag (den havde kamp til stregen af 'the Ultimate Chocolate Cake' fra BBC Good Food Magazine, men mud kagen vandt. Jeg ved jo, at den virker hver gang :)

Sivsko sagde ...

Tillykke med "knægten" - det er jo kun på ungerne vi kan se at tiden går, vi andre forandre os jo ikke!!! :)

Kirsten sagde ...

Tillykke med ham, og han er heldig, at have sådan en skøn mor ;-)

Lene sagde ...

Tillykke med sønnike, og han har en fantastisk mor :-) Hvem der dog kunne kreere sådanne kager :-)

Hanne K's verden sagde ...

Hej

Hvor lang tid skal de cupcakes ca. have, når man bruger mudcake-opskriften? Hvis det er i en springform er det jo temmelig lang bagetid.

Tak for en skøn inspirerende blog!
Hilsner Hanne

Kagekonen sagde ...

Hanne, jeg tror jeg har skrevet det før i et andet indlæg, men jeg tror jeg plejer at give dem omkring 20-25 min. ved 160 grader.

Annika sagde ...

Når du laver chokoladecremen til mudcake, hvor kraftig chokolade bruger du så?

Kagekonen sagde ...

@ Annika, jeg bruger chokoladeknapper fra Callebaut (de har dem i Metro) og jeg tror de er omkring 57 %

Mie sagde ...

Hej!
Allerførst tak for din gode inspiration.
Skal lave Mud-cake som jeg forresten har lavet før med stor succes. Denne gang er det bare til min egen fødselsdag, så vil bare lave den med chokoladesmørcreme :-)
Kommer du det ind i kagen også?
Hvis ja, hvornår lægger du den så sammen?
Og hvornår kommer du cremen udenpå?
På forhånd tak for dit svar.
Mvh Mie

Lise sagde ...

Hej Kagekone. Fantastiske kager!! Du er bare så dygtig. Når du pynter dine muffins, går jeg ud fra du bruger tyller. Er det en størrelse på 1M du bruger eller..?

Tak. Mvh Lise.

Kagekonen sagde ...

hej Lise og tak for de pæne ord. Jeg kan ikke huske nummeret på mine tyller. Ofte bruger jeg dog et sæt i plastik jeg har købt i Metro.

june sagde ...

Hejsa :)

Rigtig lækker opskrift. dn er jo fantastisk.

Har lavet den 2 gange nu. men den vil ikke som jeg vil. den falder nemlig sammen i midten. hvordan kan det være. noget jeg måske skal gøre anderledes ?

qnuzz

Louise sagde ...

Hvor lang tid skal mudcake muffins have i ovnen og ved hvor mange grader?

Vh Louise

Louise sagde ...

Ups, prøver igen.

Hvor lang tid skal mudcake muffins have i ovnen og ved hvor mange grader?

Anonym sagde ...

Kære kagekonen
Beundrer meget din blog, du er simpelthen fantastisk - Kagerne er super flotte. Jeg er selv begyndt lidt i det små - men som sagt alt begyndelse er svært. Har for et par dage siden bagt Mud cake alt gik efter planen og den virkede dejlig blød og lækker indtil den havde stået i køleskabet et par timer, den er nu temmelig hård og kampakt, men håber bare på at den bliver blød og lækker igen, når den står ved stuetemperatur lidt tid før servering?

Mange Kage Hilsener
Mette