lørdag, oktober 10, 2009

Det var ikke mig...


Men en eller anden har altså lige skulle smage den lækre frosting på kagen...

For et stykke tid siden blev jeg kontaktet af en journalist fra Jyllandsposten, som skulle lave en artikkel i anledning af store bagedag den 15. oktober. Han ville gerne vide lidt om bagning, kager og kagedekoration og nå ja, så ville han gerne have billeder af en bagenede kagekone og nogen børn.

Kagekonen kunne jeg jo godt klare, det var straks værre med børnene, for mine egne er jo store. Så var det jeg kom i tanke om mine nevøer og niecen... Så forleden eftermiddag hentede jeg dem i skole, fritidshjem og børnehave og så gik vi ellers i køkkenet.

Hold da op, hvor vi grinede og hyggede og jeg er sikker på, at fotografen fik fine og sjove billeder i kassen.

Først lavede vi dej til en æblekage, så skrællede vi æbler og skar dem i både og så røg Mosters æblekage i ovnen.


Så pyntede vi cupcakes... og jeg var ikke hurtig nok til at få billeder af alle de fine kager ungerne fik dekoreret. Vi brugte i øvrigt en masse af de dekorationsmaterialer som Dr. Oetker har i handlen og så lige lidt af mosterens lager af blomster og blade.


Jeg havde også bagt brownies i de skønne silikone bageforme fra Lego. Jeg skyllede formen i koldt vand inden jeg kom dej i og log kagerne køle helt af inden jeg vendte dem ud og skar toppen (eller bunden) af, så de blev pæne og lige.

3 kommentarer:

Sifka sagde ...

Jeg kan godt forstå, at det er svært at holde fingrene fra fadet med alle de lækre kager. Det kan da kun blive en god bagehistorie, der kommer ud af det.

God lørdag...

KageMor sagde ...

Hæh hæ, ja det er charmen ved at bage med børn. Elsker selv at hoppe i køkkenet med småfolket.
Rigtig spændende med artiklen!

Signe sagde ...

Det ser hyggeligt ud - hvilken dag kommer du i avisen?