lørdag, oktober 03, 2009

Nå men jeg lever altså endnu...

Jeg har fået et par mails fra et par småbekymrede bloglæsere eller dvs. de spurgte, om de skulle være bekymrede, nu der ikke har været livstegn på bloggen i et stykke tid. Jeg har jo ikke sådan haft for vane at lade blogland i stikken uden at give besked...

Sandheden er den, at jeg har haft meget om ørerne eller dvs. egentlig ikke om ørerne, mere sådan mellem ørerne og i maven. Nej, jeg er ikke syg, men jeg trængte til at tage livet op til revision. Så jeg tænker og mærker efter og finder forhåbentlig mig selv igen på den anden side.

Jeg er i øvrigt også blevet tagget. Der kører jo den der Awesome - eller noget ting rundt, og jeg er ikke gået ram forbi. Anyway Zette ville gerne vide 10 ting om mig, som ikke allerede er fortalt så here goes:

  1. Jeg er inkarneret bymenneske fanget i et betonrækkehus i en forstad til København, på den anden side så har jeg selv valgt det og holder egentlig ganske meget af den nærliggende skov, som jeg flittigt bruger.
  2. Jeg taler og handler nogen gange før jeg tænker, og det bringer mig ind i mellem i temmelig akavede situationer. Jeg øver mig i at lade være, men glemmer det ofte.
  3. Jeg er ikke konfirmeret, men gik til præst hele vinteren og besluttede mig først da invitationerne var klar til at blive sendt ud. Jeg tvivler stadig.
  4. Jeg kan virke frygtelig overfladisk og arrogant især når jeg er stresset. Jeg øver mig i at lade være, øver mig i at møde alle med et åbent og positivt sind, og jeg er blevet bedre til det med årene.
  5. Jeg prøver at møde verden med positive briller, men det lykkes langt fra altid. Jeg fanges ofte i selvmedlidenhedens tristesse og føler mig meget lille og alene. Faktisk var det i sin tid en af årsagerne til at jeg startede bloggen her, jeg besluttede nemlig at jeg kun måtte skrive positivt ladede indlæg, det er ikke altid lykkedes, men næsten tror jeg...
  6. Jeg har en stor bekendtskabskreds, men meget få tætte og nære venner.
  7. Jeg kaster mig ofte hovedkulds ud i nye projekter, som jeg sjældent fuldfører fordi jeg mister modet, lysten og interessen undervejs.
  8. Jeg elsker film, men er rigtig dårlig til at sidde stille lang tid af gangen.
  9. Jeg er ikke ret glad for hunde, men elsker mine 2 katte.
  10. Jeg er konservativ og stiller op til kommunalvalget den 17. november og er lidt skræmt ved tanken om, at byen skal "plastres" til med valgplakater med mit billede på.

Det sidste punkt var mere end svært at skrive, for jeg vil jo gerne være anonym her på bloggen. Omvendt så er der faktisk rigtig mange af jer, der læser med, som ved hvem jeg er... På den anden side, så er bloggen min ventil, og selvom den handler om kager og min passion for kager så handler den jo også om mig og mit liv. Jeg har dog ingen intentioner om at diskutere politik her på bloggen.

11 kommentarer:

Zette sagde ...

Tak, kagekone, for kigget bag facaden. 4 og 5 har jeg da aldrig set skinne igennem, men jeg vil nu heller ikke sige, at jeg kender dig.

HOld da op med den 10'er. Tillykke med den beslutning - og selvom jeg absolut ikke er enig med dig partipolitisk, så vil jeg allgevel ønske held og lykke. Det blir sikkert drøjt. Respekt for at du tør prøve kræfter med det!

Mig sagde ...

Hold da op !

Kan godt nok genkende mig selv rigtig meget i dine 10...... Lidt skræmmende faktisk..

Det er svært med en blog synes jeg... Mange at de ting der tumler rundt inde i hovedt, som man gerne vil have ud, ser ikke så godt ud på skrift , og slet ikke når andre så læser det...

Men... på den anden side... Livet er jo desværre ikke kun opture.. og hvis der er flere mennesker der tør lække ( som en læk i en båd ) lidt af deres inderste føleleser ud... Kan det måske hjælpe andre til at forstå at de ikke er alene om at have det sådan. ( for alene er vi ikke om det )

Jeg har feks en skade i min ryg, som gir mig smerter hele døgnet. Tager meget sjældent medicin for det... Men... det har gjort mig en del mere isolleret, da jeg ikke orker "folk" når det gør rigtig nas..

Og det har hjulpet mig, at læse om dig og din " kamp " i livet.

Vi kan sgu godt en masse ting, det tager bare lidt længere tid, end da ryggen var .. normal....

Pøj pøj med det politiske, tænk at du orker det spil, det er sgu flot.

Anonym sagde ...

Kære Kagekone.
Jeg er rigtig glad for jeg kiggede ind på din side.det er lidt lettere at bære sammen med nogen der ved hvordan det er.Ønsker dig alt godt. Kigger forbi en anden dag og ser hvordan det går hos dig.
mange varme hilsner My.

Grith sagde ...

Hej.

Rigtigt dejligt at se at du stadig er her. Var ved at være noget bekymret der plejer jo ikke at gå lang tid mellem dine indlæg.

Et spændende indblig i dit liv - og flot med at du stiller op. Det tror jeg ikke jeg ville have mod til.

Hilsen Grith

CakeCrazy sagde ...

Hej Kagekone

Dejligt at vide, at du stadig er derude, for det er jo en fantastisk blog, du har dig.

Og så vil jeg gerne lige tage hatten af for dine ti "indrømmelser". Stærkt at du tør!

Og også hatten af for, at du stiller op til kommunalpolitik, det kræver da virkelig sin kvinde! En konservativ FCK'er, som bager gudeskønne kager - hende ville jeg stemme på! Håber du stiller op i min forstad :)

Helle K. sagde ...

Bare for at sige, at jeg så dig i medlemsbladet - det er stadig en god artikel :)

Signe sagde ...

Tak for indblikket i det hele menneske.
Signe

Lene sagde ...

Og godt at du lever, og flot at du stiller op til kommunalvalget. De fleste af os elsker vist blot at brokke os over politikere ;-)i stedet for at være med til at tage ansvar for beslutningerne.

Anonym sagde ...

Hmm bare nu ikke det der politik tager for meget tid fra kagerne :o)

Ej jeg har stor respekt for din åbenhed og din vilje til at engagere dig i lokalsamfundet - godt gået. Så må vi andre nøjes med lidt færre blogindlæg - bare du ikke helt forsvinder.

Stor respekt herfra/ Jea

Sivsko sagde ...

rart at høre fra dig igen, man savner dine små indlæg, når man er blevet vant til dem.

Jeg håber det hele kommer til at køre for dig med tiden.

Krammer fra Heidi

Smil sagde ...

Tak fordi du med dette understregede, at du er en spændende og sammensat person, der opretholder den vanskelige balancegang imellem nærvær, de enkelte tings værdi og den politiske interesse.