mandag, september 21, 2009

Det må ikke ligne en bryllupskage.

Det var sådan cirka ordene fra min veninde, der havde bedt om min assistance med en kage til et guldbrudepar. Parret lever og ånder for teateret og balletten, så det skulle med.


Da der samtidig skulle være kage til 25-30 personer måtte jeg jo tænke kreativt, for veninden var ikke vild med tanken om en kage i to etager... Så jeg kom i tanke om en hatteæske jeg engang havde set.



Kagen er høj, meget høj... den består af to seperate (men ens) kager der er adskilt af et "cakecard". Inden i er der tykke bunde af chokoladekage lagt sammen med tranebærfromage og hvid chokolademouse.

12 kommentarer:

Vibeke sagde ...

Det er altså en smart og kreativ måde at løse den opgave på, og man er overhovedet ikke i tvivl om, at der er "teater" i den kage.
Knus
Vibeke

Mig sagde ...

Hvor er den bare flot, er hel vild med den !!!

Karen sagde ...

Hvor er den smuk og stilet, sikke en god måde at integrere ønskerne på!

Kirsten sagde ...

Super flot... jeg ville ikke kunne nænne, at skære i den ;-) den ligefrem oser, af teater...

Clemme/Trine sagde ...

Hvor er den skøn :)

Zette sagde ...

Måske er du allerede blevet tagget, kagekone, jeg er mistet overblikket, men hvis du skulle have lyst at være med, så har jeg i hvert fald (også?) tagget dig: http://zettes.blogspot.com/2009/09/awesome-eller-hvordan.html

selected-scenes sagde ...

Kære Kagekone,

Jeg mpå virkelig komplimentere dig - sikke nogle HELT FAMTASTISKE kager. Jeg er STUM af beundring.

Lene sagde ...

Jeg bukker dybt i respekt for din kunnen :-) Hvordan skærer man i sådan en kage?

foodfanatic sagde ...

Det er jo ren kunst i kageform :)

Sister Bonde sagde ...

Simpelhen fantastisk - altså Pia - vil gerne bestille en til vores sølvbryllup til næste år, du kender os begge :D

Ana sagde ...

Kære Kagekone.

Nu har jeg været en fast tilhænger i et lille stykke tid men jeg må indrømme at jeg er dybt fascineret af dine kunstneriske evner! Det er virkelig nogle fantastiske kager du kan præstere at lave. Jeg tager hatten af for dit arbejde og jeg har dyb respekt for dine kunststykker. Og hvad der er endnu bedre er, at du lægger billeder ud og laver henvisninger til redskaber du har brugt – fordi så har os dødelig mulighed for at prøve at eftergøre dine kreationer :)
Fortsæt det gode arbejde
Masser af hilsner, Anastasia – Fynboen ;)

Ida Lisa Nielsen sagde ...

Hejsa.
Nu har jeg kigget lidt rundt på dine fantastiske flotte kager. Er selv "kagekone" :)
Er dog stadig ny i faget, men vil helt klart lade mig inspirere af dine kager - skal selvfølgelig nok henvise til dig, hvis jeg "låner" et design :)

Hilsen Ida