søndag, september 06, 2009

Næring til krop og sjæl.

Jeg har forsømt min krop og min sjæl. Jeg kan mærke at jeg ikke føler mig "fit", hverken fysisk eller mentalt. Jeg har ikke fået motioneret så meget som jeg burde de sidste par måneder og det har smittet af på min mentale tilstand. Jeg har været doven og "ukreativ" i køkkenet og det har smittet af på min fysiske tilstand.


Det skal være slut! Ud med overspring, hurtige nød-løsninger og dårlig fast food. Ind med struktur og planlægning, motion, tid til refleksion og ikke mindst ordentlig mad, men den må godt være både nem og hurtig...

Jeg starter med det samme og serverer salat med tomater og oliven, varm gedeost på langtidshævet italiensk brød og stegt kyllingbryst. Og bagefter vil jeg lægge en plan for næste uges måltider og skive en indkøbsseddel.

3 kommentarer:

Leif sagde ...

Lyder som en rigtig god plan, Pia.

Nogle gange skal man altså også bare tage sig lidt sammen, lave en plan og komme tilbage på sporet.

Jeg kender godt øvelsen fra tid til anden :-)

Frau Putz sagde ...

Lige præcis så langt er jeg også kommet mange gange - men det holder sjældent ugen ud :o)
Så er der lige en enkelt dag, hvor kødet er glemt i fryseren... efterfuldt af en dag, hvor man kommer for sent hjem - og så fredag, hvor man bare ikke ORKER at skulle lave mad.
Sådan ser vores virkelighed desværre ud - men jeg ville ønske noget helt andet :o)

Kagekonen sagde ...

Velkommen til Frau Putz. Du har så evig ret, det er jo netop det der er problemet at vi i en presset hverdag ikke finder overskud til at lave ordentlig mad. I dag endte jeg således med et par riskiks med pålæg, en fersken og et stykke kage som aftensmad... Ikke særlig sundt eller nærende.