søndag, september 13, 2009

Det var den weekend...

Weekenden har været fuld af arrangementer og opgaver, den ene ting har afløst den anden og familien har været spredt for alle vinde. Sådan må det være, når familiens medlemmer alle er udadvendte, aktive og engagerede i dette og hint.


I går aftes var jeg sammen med en flok fra min gamle folkeskole klasse. Det er 25 år siden vi sidst var sammen og det var et par meget hyggelige timer, hvor vi ikke kun blev opdateret på hinandens liv og levned men også fik rundet og vendt mange sjove og alvorlige emner.

Kagen var mit bidrag til den fælles buffet og indeholdt chokoladekage lagt sammen med en fed chokolade ganache. Designet er genbrug og blomsterne er overskud fra tidligere kager, så den var hurtigt lavet, hvilket var nødvendigt, for jeg havde som sagt ikke meget tid til overs denne weekend.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Kagekone ville bare lige starte med at sige at jeg EEEEElsker din blog. Er selv kageentusiast og er så småt igang med egen blog. Den er bare ikek publiceret endnu. Ville lige hører dig hvordan du laver de afmærkner så præcise til at sætte perlerne på. Kan ikke huske hvad det hedder (quiltet?).
mv Kageentusiasten

Sif sagde ...

Det er altså modigt at du tør sætte din kage på et SÅ skævt bord.

Synes jeg.

Anonym sagde ...

vil også meget gerne høre hvordan du laver afmærkerne rundt i kanten, det ser så godt ud! Og tak for en fantastisk blog.

Unknown sagde ...

hvor meget fondant er der brugt til denne kage

Kagekonen sagde ...

Uh, det var straks værre @the small one. Det er jo 100 år siden jeg lavede den kage, og jeg kan ikke husker hvor stor den var. Men hvis nu vi siger, at den er 25 cm. i diameter, så har jeg brugt ca. 700 gr. fondant.