fredag, juni 04, 2010

Overspringshandlinger

I morgen er det Grundlovsdag, dagen hvor vi fejrer demokratiet og vel det nærmeste vi kommer en egentlig Nationaldag i Danmark. Og da jeg jo er gruppeformand for vores lille konservative gruppe i kommunalbestyrelsen, der hvor jeg bor, så er jeg blevet bedt om at holde en tale til kredsens grundlovsmøde, som vi holder i samarbejde med nabo kredsen. Men den der tale ing... den skriver ligesom ikke sig selv, så jeg laver noter og finder fakta. Og springer over og holder pauser. Og tænker på alt muligt andet end effektiviseringer, besparelser, folkeskoler, børnehaver og biblioteker. Lige nu tænker jeg eksempelvis tilbage på november, som udover en hektisk valgkamp også bød på en skøn tur til Birmingham, men en håndfuld ligesindede kvinder.

Nu handlede det hele jo ikke om kage. Der var også tid til shopping. Og i Selfridges, som bl.a. har en meget lækker køkkenafdeling, der så jeg denne skønne opstilling.


Det var også i Selfridges jeg fandt et par viskestykker med cupcake-tryk som jeg bare måtte eje. Forleden da jeg var i IKEA fangede mit øje så dette
Om jeg huskede at købe dem med hjem... Nej da, så nu har jeg en undskyldning for at tage afsted igen. Men først tilbage til talen... Ha' en dejlig weekend.

1 kommentar:

Mig sagde ...

Pøj pøj med talen.