lørdag, juni 19, 2010

Roses are...

I den have der snart ikke længere er min, står der den skønneste rose. Den stod der, der vi købte huset, og selvom jeg ikke har nusset og pusset særlig meget om den er den vokset sig stor og mægtig og kvitterer år efter år med de smukkeste sart rosa velduftende roser fra tidlig sommer til langt hen på efteråret.


Rosen er jo solgt med huset, så hvor gerne jeg end ville kommer den ikke med. På den anden side, så er en flytning jo også en lejlighed til at starte forfra og det gør vi så om en månedstid i en ny og bar have, hvor kun den store terrasse er anlagt. Det hjælper lidt at der foran huset står den smukkeste kæmpe store blåregn...


Ved siden af denne skønhed står i øvrigt en stor klatrerose, gad vide hvad farve den er og om den dufter...

Nå, men egentlig var det slet ikke min have jeg ville blogge om idag, men den kage jeg om lidt kører over med til Lisbeth som for nylig rundede et skarpt hjørne og har en bachelorgrad ventende om det næste...


Kagen indeholder lagkagebunde, jordbærfromage med skiver af friske danske jordbær og hvid chokolademousse med lime. Kagen er overtrukket med den nye fondant fra Kagebutikken, og jeg havde mit hyr, for min ryg og mine albuer var usamarbejdsvillige så det tog sin tid at ælte og rulle ud, med det resultat at overfladen er lidt krakeleret på kanter og hjørner...


Roserne er lavet af wiltons gumpaste og kagebutikkens fondant og har tørret et døgnstid. Næste gang jeg laver roser vil jeg prøve at lave en trin-for-trin arbejdsbeskivelse for de er virkelig simple og hurtige at lave.

5 kommentarer:

Mia Folkmann sagde ...

Hvor er den dog smuk, den kage. Du er altså dygtig!! (Kan du ikke sende en bid med posten til mig...? Jeg er sikker på, at den er superlækker) ;-)

Karina sagde ...

Som altid en super lækker flot kage!!

Håber klatrerosen overgår dine forventninger, og beriger dig med masser af duftende blomster :o)

Camilla sagde ...

Sikke en flot kage :o) Uh, en trin-for-trin på roser kunne være fantastisk. Jeg kæmper altid en kamp med mine roser, og de bliver desværre aldrig så pæne :o(

mvh
Camilla

Anonym sagde ...

Tilslutter mig flokken - med rosende ord.
Vil holde øje med en trin-for-trin beskrivelse af roser, da jeg gerne vil lære det og mine resultater indtil nu kun har været skraldespanden værdig.

Du er så dygtig!

Anonym sagde ...

Jeg ville meget gerne se en trin for trin!!! skal lave min egen brudekage og synes dine roser er langt flottere end andre jeg har set, de har flotte tynde rosenblade :-)