mandag, oktober 04, 2010

Næste gang...

Jeg var i Aalborg i weekenden. Jeg troede jeg havde været rigtig smart da jeg planlagde turen, for jeg havde nemlig sørget for at have et par timer til overs inden jeg skulle med flyveren hjem. Det var jo 1. søndag i måneden og derfor tænkte jeg, at butikkerne måtte være åbne... Det var de bare ikke. I hvert til fald ikke dem inde i Aalborg, de der små hyggelige butikker på gågaden. Så jeg var i Salling. Jeg købte ikke noget, for der var en kvart million andre, - mindst. Og det kunne jeg slet ikke lige overskue. Så jeg gik ud i et solbeskinnet men vindomsust Aalborg og kiggede op, ned og hen. Og glemte fuldstændig at tage billeder, af brostenene, de små fine skæve huse, de smukke kirker og ikke mindst de fantastisk gadeskilte med små historier på.

Det er 2. gang jeg er i Aalborg og 2. gang jeg vender hjem uden at have oset butikker, - åbne butikker vel at mærke. Næste gang, så tager jeg revanche. For jeg tror faktisk at Aalborg er en fantastisk shopping-oplevelse.

Ingen kommentarer: