lørdag, august 20, 2011

At bage store kager

Jeg har et trick, som jeg bruger, når jeg skal bage kager med en diameter over 25 cm. De store kager kan nemlig godt have svært ved at bage jævnt og uden alt for meget top.


Tricket er at bruge en flower nail i metal som varmefordeler i center af kagen...


Du skal bare huske at pille "sømmet" ud inden du skærer kagen i bunde... Husk i øvrigt at lade være med at smøre siderne på formen, når du bager lagkagebunde. Det gør at de har lettere ved at hæve højt op.

Apropos de store kager, så kan det godt være en udfordring, for en gnom som mig, at få vendt æggehviderne i dejen uden, at det hele falder sammen eller mine skuldre går af led. Derfor får du lige et billede af, mit måske nok bedste trick...


Ved at tage køkkenvasken til hjælp får jeg lige sænket køkkenbordet de 20 cm, der gør at arbejdshøjden bliver rigtig for mig.

1 kommentar:

Louise sagde ...

GENIALE tips og triks! Dem vil jeg tage til mig! :D Venligst Louise fra http://sukkerhjerte.dk/