tirsdag, august 14, 2007

Bamse-udfordringen

For en månedstid siden fik jeg en sms fra min søster, som spurgte om jeg mon kunne lave en bamse ligeså fin som den min nevø lige havde givet sin far... Mit svar var: "er det en udfordring?" Det var det ikke.

De sidste to dage har min lille søster siddet buret inde på et hotel i København, sammen med en hel masse andre kommende statsautoriserede revisorer for at få overstået den 2 dages skriftlige eksamen. Vi er mange der er spændte på, om hun består - dumpeprocenten er skyhøj, men vi krydser alt hvad der krydses kan, og håber at hun til oktober får at vide, at hun bestod og skal til mundtlig eksamen sidst på året.



For at fejre at de seneste to dages strabadser er overstået og hun nu kan nyde resten af sommeren med familien var jeg forbi med en lille kage... og inspireret af nevø'ens fine bamse lavede jeg denne til min søster.

Bamsen er bagt i en bamseform fra Wilton og er ca. 10 cm høj. Det er chokoladekage "overtrukkket" med chokoladesmørcreme. Øjnene og snuden samt den øvrige pynt er sugarpaste.

Ingen kommentarer: