tirsdag, august 26, 2008

Vandafgang...


Godt jeg ikke stod først op idag... for da husbonden vækkede mig, kunne han fortælle at morgenkaffen idag var ekstra stærk,- halvdelen af vandet lå nemlig på køkkenbordet og ikke i kaffen-kolben... Nu skal Moccamasters 5-års garanti så afprøves for maskinen er fra maj 2006 og netop købt fordi vi var trætte af, at udskifte kaffemaskine hvert 2. år...


Det var ikke lige det, jeg havde planlagt, at dagen skulle bruges til, men på den anden side så ligger butikken et stenkast fra banken, og jeg skal alligevel forbi med et par girokort til budgetkontoen...

UP-DATE: sikke et cirkus bare for at få lov til at aflevere en kaffemaskine... Den blev i sin tid købt i en Kvickly (i en nabo-nabo-by). Det viste sig så, at denne Kvickly er helt og aldeles lukket. Nå... så kørte jeg da bare tilbage til nabo-byen, hvor Kvickly ganske vist er blevet til en Super Brugsen... Der var de ikke meget for at tage i mod dyret, den var jo fra Kvickly og de var jo ikke en Kvickly mere... Kl. var på det tidspunkt langt over den frokost, jeg ikke havde nået at spise og jeg havde jo heller ikke rigtig fået ordentlig morgenkaffe, - så jeg blev lidt stram i betrækket og talte måske også med lidt store bogstaver... enden blev at de fik mit telefonnummer samt kaffemaskinen, garantibeviset og bonnen. Nu håber jeg så bare at jeg snart hører fra dem. Heldigvis har jeg en stempelkande så jeg købte lige ind til den når jeg nu alligevel var på farten.

10 kommentarer:

Helle K. sagde ...

Hvor er det irriterende. Vi har gjort det omvendt - er begyndt at købe billlige kaffemaskiner, de skal alligevel skiftes efter et par år. ;)
Til vores bryllup i 1984 fik vi en kaffemaskine - en aromatic - den holdt indtil vi skiftede den ud for ca. 5 år siden, den virkede stadig da den blev skrottet helt for et år siden. Så nogle gange kan man være heldig.

Anonym sagde ...

Jeg håber det går glat - men sikke en træls start på dagen :(

Tina sagde ...

Aj hvor ærgerligt! Mine forældre har en magen til og den er ved at være gammel og fungerer upåklageligt. Så jeg håber i får en ny og har meget bedre held med den :)

Unknown sagde ...

Pøj, pøj og held og lykke. Glæder mig til at høre, hvad der sker. Vi har en "dyr" OBH el-kedel, hvor der kommer vand ud i bunden. Men orker ikke at klage og al det der. Men man burde jo.

Needful Friends sagde ...

det er vel nok irriterende...vi har slet ingen kaffeemaskine...oh kommer vandet direkte ind i kaffekanden med en filter vi saetter ovenpaa...

hvis man er uheldig loeber kaffen ogsaa ud a kanden...naar man haelder for meget vand i ;(

haaber du faar den repareret.

Anonym sagde ...

Arh! Jeg havde faktisk overvejet om jeg skulle købe sådan en Mocca Master tingest. Men jeg tror jeg køber en stempelkande istedet. Det er vel også bedre når man kun er een til at drikke det.

Min Kenwood er til rep på 4 uge nu :( så jeg føler med dig.

Kagekonen sagde ...

Sif, det er så træls når ens uundværlige køkkenmaskiner er væk... Jeg ville købe en stempelkande hvis jeg var dig. Her til morgen drak husbonden nescafe for han gad ikke vente på at kaffen skulle trække ;-(

Marianne sagde ...

Din elskede kaffemaskine - det går ikke - håber du hurtigt får den igen eller en ny :-)

Andrea sagde ...

Jeg tror ikke Coop er klar over, hvem de er oppe imod: Kagekonen uden kaffe - en slags masseødelæggelsesvåben.

Godt de tog den i forretningen, ellers havde der været et rygende krater, der hvor forretningen en gang var ;)

Kagekonen sagde ...

Sig mig engang Shabby og Andrea, - kender I mig ;-) jeg der slet ikke har temperament og altid er blid som et lam...

Jeg håber også for Kvickly/Super Brugsen/Coop at de hurtigt finder en løsning for kagekonen uden kaffe er en rigtig dårlig kombination...