lørdag, juni 21, 2008

Cupcakes, cupcakes og atter cupcakes...

Som antydet i går bestod dagens bryllupskage primært af cupcakes. 110 for at være helt præcis, - de fylder meget... Men faktisk er jeg ret godt tilfreds med resultatet.


I øvrigt er forskellen på cupcakes og muffins, at muffins har "hat" dvs. er hævet ud over kanten og op af papiret, desuden vil toppen på en muffin ofte være krakeleret og muffins er i reglen ikke dekorerede og hvis de er, er det med en klat glasur. Cupcakes derimod er lidt mindre (efter amerikanske forhold) og har altid en eller anden form for topping.

Her er det som nævnt i går, mudcake cupcakes med chokoladesmørcreme og rabarber-hvid chokolade cupcakes med italiensk marengs-smørcreme og sugarpaste.

Stativet har jeg købt hos Kagebutikken og det kan også bruges til store kager, som så bare skal have lavet et hul i midten...

Det er ikke muligt at lave bryllupskage uden at smage på varerne, så dagens løbetur var yderst tiltrængt... og tænk, nu er jeg halvvejs i mit 12-ugers løbeprogram for begyndere. I dag løb jeg 12 min. i træk og det gik faktisk helt okay. Jeg er lidt stolt af mig selv ;-)

16 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hold da helt fest en flot kage!! OG sikke et arbejde med alle de cupcakes! WOW! Har du den italienske smørcreme indenunder sugarpasten på de hvide kager? Jeg bøjer mig - igen - i kagestøvet! Og super flot med 12 mins løb, jeg ville ikke kunne klar 4 minutter :)

Kagekonen sagde ...

Jeps, smørcreme under sugarpasten (derfor ser de også alle så pænt hvælvede ud...) men kun et tyndt lag. Med hensyn til løbet, så kunne jeg heller ikke klare 4 min. da jeg startede for 6 uger siden. Sådan et total begynder løbeprogram er uundværligt, når man ikke har løbet i årevis... :-)

Marianne sagde ...

Super seje woman :-)
Flot, flot bryllupskage og meget anderledes (hvilket jeg godt kan lide). gad vide om al kagen blev spist - for der er godt nok meget :-)

klappeklappekage sagde ...

Opgaven løst til et 12-tal!!!!

Lene sagde ...

Lidt stolt? Du må gerne være MEGET stolt af dig selv, og som Marianne kan jeg godt lide det anderledes look. Og dengang jeg blev gift brugte man ikke bryllupskager, endnu en amerikansk tradition, som har sneget sig ind i landet, men en dejlig en, siger slikmunden her :-)

Anonym sagde ...

Jeg vil aldrig aldrig aldrig mere brokke mig over en kage til 10 pers. Jeg vil bare tænke på dine 110 cupcakes og være glad.

Det ser godt ud!

Helle K. sagde ...

Den er fin og anderledes. Jeg synes, at det er en genial ide med de der små kager ved siden af. :)
Du er altså for sej til det der løberi. :)

Zette sagde ...

Uuhmmm, og du har grund til at være stolt!

Anonym sagde ...

Wooww.
super flotte cup cakes.
er selv igang med at udvikle mig i cup cakes lavningen.
kan du give nogle fif og gode opskrifter?
Bare send det på min mail. Zusi88@hotmail.com

Kylene Bak sagde ...

Hej du laver utrolig smuk kager. Jeg er en amerikaner som bor i aalborg og elsker ogsaa at lave kage. ved du om der er noget kagekursus eller dekorationskursus i nordjylland. tak for hjaelpen
kylene bak

Kagekonen sagde ...

Hej Kylene og velkommen til. Jeg har desværre ikke overblik over kursustilbud i Nordjylland. Mit bedste bud er at kontakte kagebutikken eller specialkøbmanden og høre om de er friske på at lave et kursus i det nordjyske.

Anonym sagde ...

Hold da op nogle helt fantastiske kager!Har aldrig set noget lignende! Du skal da helt sikkert lave min bryllupskage (når man kommer dertil) Hvad koster dine kager? Synes ikke jeg kunne se noget om at man kunne bestille hos dig?

Kagekonen sagde ...

@ Anononyme, kagerne er min hobby og jeg laver dem hjemme i mit private køkken. Derfor laver jeg også kun kager til familie og venner.

Lisa // Så gik der tid med det sagde ...

Skæbnen (-og google) ville at jeg fandt frem til dig. Min kære kæreste og jeg skal giftes til sommer næste år. Og vi har leget med ideen om at bryllupskagen kun skulle bestå af cupcakes, og så en lille kage øverst, så der var noget at skære for i.
Det må være et stort projekt at gå i gang med?
Ærgeligt du ikke tager imod bestillinger, tihi. Men forståeligt nok.
Lækker blog du har dig.

- Lisa

LisaKPK sagde ...

Hejsa. Jeg håber ikke mit spørgsmål er forstyrrende - men er der nogle, der har et forslag til, hvor man kan få lavet en stor mængde cup cakes i Helsingør eller omegn? (omkring 80 stk.) På forhånd tak.

Anonym sagde ...

Hvor længe kan cupscakes med frosting/fondant holde sig. kan de laves dagen inden brug, uden det ødelægger designet ??

Mvh Trine