tirsdag, juni 10, 2008

Udfordring

Jeg er blevet udfordret både fra norsk og dansk side... nogen vil gerne vide lidt mere om kagekonen, så jeg leger med.

1. Hvad lavede du for 10 år siden?
For 10 år siden var jeg ved at være kommet mig over et brud på ryggen, som jeg havde pådraget mig et par år tidligere i en klatreulykke. Jeg var i færd med at afslutte 1. år af socialrådgiveruddannelsen, vi gik også med overvejelser om, at flytte fra byen, dels havde vi svært ved at være i lejligheden på Østerbro alle sammen og dels var der ikke det rigtige skoletilbud til yngste sønnen i København. For 10 år siden brugte jeg mange timer på at undersøge hvor i landet (læs Storkøbenhavn) der var de bedste muligheder for at yngste sønnen kunne få et skoletilbud, der både kunne støtte, udvikle og rumme ham. Han har Aspergers Syndrom, og gik for 10 år siden på en privatskole, som klart meldte ud, at de ikke længere kunne rumme ham og hans særlige behov.

2. Hvilke 5 ting er på to-do-listen i dag?
Jeg skal i banken med resten af motorcyklen, som kom i en kuvert fra forsikringsselskabet for leden. Jeg skal bage kage til min nevø, som skal til afslutningsfest i sin klasse i morgen. Jeg skal have lavet en madkurv til aftenens cykelløb i Rudeskov. Jeg skal have bundet tomaterne op og så burde bilen altså snart vaskes og have ny bagrude visker.

3. Disse snacks kan jeg godt lide:
Jeg kan både lide sødt og salt, men i øjeblikket foretrækker jeg grøntsager i stave med en let dip af græsk yoghurt rørt med hakkede krydderurter, en lille skål med nødder og tørret frugter eller fad med udskåret frugt som f.eks. ananas, melon, kiwi og jordbær

4. Ting jeg gerne ville gøre, hvis jeg var milliardær:
Jeg tror, jeg ville give en masse til gode velgørende foreninger/projekter både i Danmark og i udlandet. Jeg ville også bruge penge på at rejse med familien og så ville jeg nok investere så vi kunne leve af renterne, og derfor kun arbejde af lyst. Måske skulle drømmen om et hus på landet også opfyldes…

5. Steder jeg har boet:
Født og opvokset i Farum, et kort visit som ganske ung i en klublejlighed i Ordrup, tilbage til ungdomsbolig i Farum Midtpunkt (lige et kort smut rundt om forældrene på vejen) og derfra til Østerbro, hvor jeg først boede i en fremlejet lejlighed ved Nordhavn st., så flyttede jeg sammen med mine børns far, der havde en loftslejlighed på en lille sidevej til Ndr. Frihavnsgade, da vi havde fået den ældste flyttede vi ned på 1. sal i samme opgang og fik den yngste kort tid efter. Da vi blev skilt var jeg heldig og fandt en jeg en lejlighed jeg kunne betale 500 m. fra vores fælles hjem, så jeg kunne blive på Østerbro og børnene kunne blive i deres institutioner. For 10 år siden flyttede vi fra Østerbro til Vestegnen, hvor vi de første år boede i et lejet gårdhus og for 6 år siden købte vi rækkehuset, som vi bor i nu.

6. Disse 5 vil jeg gerne vide mere om:
Jeg synes at jeg har set denne udfordring mange steder de sidste par dage, så jeg sender den ikke videre, men opfordrer dem der endnu ikke er blevet udfordret til at gribe idéen og give lidt af/om dem selv…

Ingen kommentarer: