onsdag, februar 06, 2008

ARGH....

Mit internet har på det seneste været noget ustabilt og i går var den helt gal... Det er faktisk som at stå under en tilkalket bruser som sprøjter lidt i øst og vest og ind i mellem også ramme håret :-)

Så jeg ringede til hot-line og ventede små 20 min. på at få spørgsmål som: har du tændt din computer, er stikket fra modemmet sat i og er der strøm på modemmet osv... først da jeg begyndte at bruge "fancy ord" som server, skillefilter, router og switchbox blev jeg taget alvorligt...

Den "flinke" mand hos hot-line mente så at det var modemmet og skillefiltret det var galt med, og med mindre jeg ville vente en 3-4 dage på at han sendte mig et nyt, måtte jeg en tur omkring den nærmeste tdc-butik.


Efter således at have brugt formiddagen på at stå i kø i tdc-butikken og eftermiddagen på at få fat i en hjemmesygeplejeske til min mor kunne jeg ved returnering til hjemmet konstatere, at der manglede et skillefilter i den udleverede pakke... Heldigvis er der ikke ret langt til tdc-butikken, så mig ud i bilen og hen til butikken, hvor jeg så igen kunne stå i kø.

Tdc-medarbejderen var ganske forstående overfor mit mildest taget dårlige humør, og han rummede fint mine fustrationer over både tdc og hjemmeplejen i min mors kommune.

Hjemme igen kan jeg nu konstatere, at internettet virker... ind i mellem, jeg orker næsten ikke at starte forfra, måske skulle jeg bare tage det stykke chokolade og den kop kaffe min krop sukker efter, - sukkerafvænning eller ej.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Sjovt jeg sidder med samme problem siden slutningen af december og de (TDC) siger at det er min router - så prøvede husbonden at koble den uden om routeren og direkte til modemet og problemet er stadigvæk det samme - jeg har mest lyst til at skifte......

Kagekonen sagde ...

hm... i dag har nettet så virket nærmest upåklageligt. Vi overvejede ellers om det kunne være vores server eller switch-box der skabte problemer...

Helle K. sagde ...

Det lyder fuldstændig som det jeg var igennem lige før jul... jeg starter altid med at sige: "Jeg har prøvet alt det du nu vil foreslå" og så remser jeg lige op, så vi kan komme hurtigt videre.