fredag, februar 15, 2008

Så er det weekend....

Om lidt bliver dagens kage afhentet, og så kan jeg holde weekend, men det holdt hård...

I dag har jeg lavet kage, til en gut, som fylder 70 år. Han arbejde i mange år som chauffør for Haribo og så er han Brøndby fan. De som kender mig, ved at det er jeg IKKE... derfor var det faktisk rigtig hårdt at lave denne kage...


På trods af min kærlighed til Byens Hold synes jeg faktisk at jeg har lavet et pænt arbejde. Logoet lavet i sugarpaste og skåret ud med skalpel. Stregerne på brønden og spanden er lavet med en fødevaretusch, - det er altså en smart opfindelse.


Haribo-bamsen er lavet i en teknik der hedder run-out. Man printer et billede ud, lægger det i et klart plastik chartek og tegner motivet op med sort royal icing. Når omridset er tørt, fylder man ud med de farver figuren skal ha'. Teknikken består i, at få udfyldningen lavet så pæn som muligt, og trods at dette er mit første forsøg, så er det da blevet okay.


Kagen indeholder 2 lagkagebunde og en chokoladebund og er lagt sammen med chokoladetrøffel og hindbær mousse. Det er efterhånden blevet en klassiker...

Når kagen er ude af døren, og aftenens braiserede lam er indtaget, pakker husbonden og jeg tæpper og varm kakao og går mod toppen og stikker næserne i sky, mens vi holder i hånden og nyder hinandens selskab.

God weekend til alle jer derude.

3 kommentarer:

Helle K. sagde ...

Flot arbejde som altid. Jeg kan se dig med sammenbidte tænder, mens du laver en Brøndby-kage ;-)
Rigtig god kæreste-tur, jeg er en lille smule misundelig :-)
God weekend.

Marianne sagde ...

Hvor er den flot og her i huset er man delt mellem byens hold og Brøndby....Jeg syntes faktisk at den er meget flot i Brøndby farverne

Anonym sagde ...

Den er bare rigtig fin.. sagde en af dem som tilhører de blå og gule :)