søndag, februar 10, 2008

Hvad er det der sker...

Under en af mine gå-ture i sidste uge lagde jeg mærke til at der duftede af forår og var masser af bristefærdige knopper i krat og på buske ovre i skoven.

I går da jeg "stavrede" afsted i hastigt tempo med mine turbo-stave mødte jeg dette syn... Helt ærligt! Vi skriver den 10. februar, det er VINTER. Behøver jeg at minde nogen om, at sidste vinter væltede det ned med sne lige omkring den 20. februar, - jeg kan huske det, for vi var i Rom og husbondens far skulle gennemgå en stor hjerteoperation og vi blev så bange, da de lukkede Københavns Lufthavn. Heldigvis varede det ikke længe og vi kunne komme hjem som planlagt.

Normalt sker mødet med foråret et sted mellem Kassel og Stuttgart på vej på den årlige påskeferie i Sydfrankrig, nogen gange har vi faktisk skulle et godt stykke ind i Frankrig, før vi har set og duftet noget der bare minder lidt om forår. I år falder påsken meget tidligt, og vi havde derfor talt om, at vi nok skulle helt til Frankrig før vi kunne ane foråret i påske, nu viser det sig så at vi bare skal 500 m stik nord. Faktisk behøver vi slet ikke at gå så "lang" for i haven pibler det frem alle vegne, her i morges så jeg røde rabarbernakker på spring, det er fandeme tidligt!

Ingen kommentarer: