fredag, april 18, 2008

Store Konfirmationsdag

Store Bededag er en af de helt store konfirmationsdage i hele landet. I min nærmeste familie er der ikke børn i konfirmationsalderen, - de er enten for unge eller for gamle. I min bekendtskabskreds er der derimod rigtig mange børn i konfirmationsalderen og Cecilie er en af dem. Hun ville rigtig gerne have en kage til dagen, men vidste ikke helt hvordan den skulle se ud. Hun havde helt tjek på, at den skulle indeholde marcipanbunde og hindbærmousse, så sådan blev det. Bundene er bagt efter opskriften på klassiske lagkagebunde, men lidt af melet er erstattet af fint revet marcipan.

Jeg har mailet frem og tilbage med Cecilies mor om hvordan kagen skulle se ud, resultatet blev denne lyserøde og hvide kage med salmebog på toppen


Og fra den anden side...


Og et nærbillede af den store rose og salmebogens ryg


Kvaliteten af billederne er rigtig dårlig, men sådan er det, når man kun har et kamera i huset, - og det er jo altså i Østen med husbonden.

7 kommentarer:

Mette sagde ...

Det er hyggeligt at følge din produktion af konfirmationskager. k.h. Mette

Stine sagde ...

Hvor er den blevet flot, mobilkamera til trods. Jeg håber de havde en god dag :-)

Anne sagde ...

Mon de dog næsten nænner at spise den flotte kage ?

MrsCute sagde ...

Arj, hvor er den bare flot. Jeg vil også konfirmeres igen. (eller i hvert fald bare have sådan en flot kage) :-)

Bambi72 sagde ...

Hvor ser den godt ud... Man kan da næsten ikke nænne at skære i den kage :-D

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

den er gorgeous...intet mindre....og så utroligt fin til en konfirmation...smukt med salmebogen på toppen og med guld og det dele...en drøm af en kage...gad vide hvordan det smager, det som du bruger omkring kagerne..det som har mange forskkelige farver ? er det noget du evt. selv farver ?

Kagekonen sagde ...

Tak skal I ha' allesammen.

Jeg håber inderligt, at de nænner at skære i kagen, for den er jo immervæk lavet for at blive spist.

Anita overtrækket smager af sukker. Sugarpaste er dybest set bare flormelis, æggehvider og evt. lidt gelatine. Jeg køber det færdiglavet og farver det selv, bortset fra når jeg skal bruge sort og rød, det køber jeg færdig indfarvet.