mandag, december 17, 2007

Der jules...

Det er ikke meget energi jeg kan mønster i øjeblikket. Sandt at sige så er jeg så træt som et helt alderdomshjem. Jeg bøvler også med kvalme og lidt svimmelhed, gad vide om det er post-søsyge... eller bare en irriterede virus med dårlig timing.

Jeg har dog fået lavet julekort med hjælp fra Panduro faktisk har pakken ligget i mit skab i kælderen i flere år, - gemt og glemt. Jeg fandt den da jeg ryddede op i skabet i forbindelse med renoveringen tidligere på året.

Jeg har også fået klædt lysfadene på til højtiden, det er utroligt hvad et par glaskugler kan gøre. I baggrunden skimtes den sølvkugle jeg forkælede mig selv med forleden, da jeg var på julegave-indkøbs-ræs med resten af Storkøbenhavn.

Julegaverne er nu alle i hus, bortset fra en enkelt som er bestilt udenlands... jeg håber den når frem, ellers må modtageren have et print som bevis.

Yndlings nisserne er også kommet frem, i år pryder de guitaren i gangen på 1. sal. Den lever en stille og hensygnende tilværelse efter cykelbudet er flyttet hjemmefra.

Julesmåkagerne og konfekten har jeg endnu ikke fået lavet. Dejen til honningkager er "importeret" fra Christiansfeld, og skal bare rulles ud og stikkes ud til hjerter og figurer som skal ha' et lag chokolade eller lidt glasur.

Og så er der jo også den store bryllupskage, som jeg skal lave til 3. juledag. Jeg har bagt 2/3 af bundene i dag og lagt dem i fryseren. I morgen må jeg hellere komme i gang med topfiguren.

5 kommentarer:

Marianne sagde ...

Sikke nogle smukke kort. Jeg og alle omkring mig døjer også med småvirus - noget er i omløb..... Bryllupskage - du har da dit at se til, men jeg glæder mig allerede til at se resultatet. Jeg læste at sønnike sidder med 3 års opgave - det gør datteren også.... det bliver godt når de afl. på torsdag

Kagekonen sagde ...

Shabby, den virus er virkelig ond og helt uden situationsfornemmelse... Sønnike skriver opgave, dog ikke 3. års opgave, han går "kun" i 2.g, jeg ved faktisk ikke hvad det er for en opgave, for efter den seneste reform, har jeg slet ikke kunne finde hoved og hale i gymnasiet. Det kan sønnike heldigvis og det er jo det vigtigste.

Helle K. sagde ...

Øv, at få en virus lige nu, det er da for surt. Der er mange som døjer, men jeg er heldigvis sluppet - mindste ligger idag, men han er ikke rigtig syg, sådan lidt lunken :-) Jeg håber ikke, at jeg eller andre bliver smittet.
Dine kort ser smukke ud. Her i huset arbejdes der intenst med 3.g opgave også - den skal afleveres på torsdag, så pc'en gløder...

Anonym sagde ...

Jeg er helt og aldeles vild med dine julekort. De skal nok vække glæde når de når frem :)

God bedring til sønnike!

Anonym sagde ...

Og jeg fik så postet før jeg fik skrevet mit navn, men det er mig Stine der skrev ;)