søndag, december 30, 2007

Jeg nåede det lige...

De sidste mange år har jeg været en tur omkring den gamle have i løbet af december. I år var det lige før jeg ikke nåede det, for tiden var ikke til det før jul. I dag var der pludselig hul i kalenderen og cykelbuddet var frisk på en tur i haven med den gamle. Så vi havde en dejlig eftermiddag i selskab med hinanden og Oliver Twist efter forestillingen, som begyndte kl. 3 gik vi en tur i den smukt oplyste have og kiggede på de mange små boder. Det stemningsfulde billeder herunder er lånt fra Tivolis hjemmeside, da husbonden har husstandens digitalekamera med på klatretur på Bornholm og jeg tænkte ikke lige over at jeg kunne bruge mobilen...


Flere af dem solgte ud af skønne julevarer til spotpriser, så jeg fik et par kæmpe glaskugler og den skønneste lille fugl med hjem for ingen penge... de kommer ikke op i år, men vil ligge øverst i kassen til næste år.

Juletræet står stadig fint med sin pynt og sådan bliver det stående for her i huset varer julen, - om ikke helt til påske, så i hvert til fald til hellig tre kongers dag.

I morgen er det tid til afsked med det forgangne år... aftenen skal tilbringes i gode venners lag og for første gang i mange år skal vi ikke ligge hus til, så støvsugeren har fået et par ekstra fridage... Morgendagens middagsselskab foregår på sammenskuds-basis og jeg har været heldig, - vi skal bare sørge for kage og lidt snacks/chips samt ingredienser til en drink. Det er til at overskue og jeg har selvfølgelig gang i bageriet, for at medbringe en kransekage (omend hjemmegjort) er ligesom for let...

7 kommentarer:

Sifka sagde ...

Kære Kagekone. Rigtig godt nytår og god fornøjelse. Håber snart vi skal mødes over noget øl og nogle gode kattehistorier:)

Lene sagde ...

Godt nytår til dig og dine. Glæder mig til at se hvad nytårsaftenskagen blev :-)

Helle K. sagde ...

Godt nytår kagekone fra mig til dig og alle dine...

Kagekonen sagde ...

tak skal I ha'.

Marianne sagde ...

Jeg har også bagt lidt kransekage - det smager yummi. Flot bryllupskage - måske man skulle blive gift igen? Hvorom alting er vil jeg ønske dig og din familie er godt og lykkebringende Nytår...

Andrea sagde ...

Kære Kagekone,

Som Sifka ser jeg frem til ølmøder med masser af gode historier i 2008.

Og så fik jeg aldrig udtalt min næsegrus beundring for bryllupskagen, den er fantastik.

Jeg stemte på pizza-kagen, den smiler jeg over, hver gang jeg ser den.

Måske skulle jeg forsøge at gøre dig kunsten efter engang, hvor mine kolleger råber på kage.

Vi får nemlig allesammen kuldgysninger, når vi ser en pizzaæske. Det er det eneste, der bliver serveret, når vi arbejder over.

Kagekonen sagde ...

husejer selvfølgelig skal du da prøve kræfter med en pizzakage, det er så sjovt.

Mht. øl og gode (katte)historier, så er jeg på...