lørdag, december 08, 2007

Så er der kage...

I dag skal vi alle (myndlingen, cykelbuddet, husbonden og jeg selv) til julefrokost med henholdsvis skole og klatreklub. Der er tale om sammenskuds-gilder, så jeg skal levere kage til begge steder. Der udover skal der medbringes ris a la mande incl. mandelgave, æbleflæsk og ost.

Myndlingen skal medbringe kage til ca. 25 personer - og han spurgte så pænt, at jeg ikke kunne sige nej. Så han får denne chokoladekage med til sin klasse. Kagen er lagt sammen med et par tynde lag chokoladesmørcreme og overtrukket med sugarpaste. Pakkerne indeholder også chokoladekage med smørcreme.

Cykelbuddet skal medbringe ris a la mande, så grøden blev kogt med en fed stang vanille forleden og tilsat et par håndfulde smuttede hakke mandler, et skvæt sød Marsala og flødeskum af ½ l piskefløde. Mandelgaven lavede jeg her til formiddag af en rest marcipan og lidt lyserød pasta farve.

Husbonden skal medbringe æbleflæsk, som jeg steger i ovnen efter inspiration fra hende her. Det er så nemt - æbler i både i en bradepande lidt salt, peber, timian og muscovado sukker ved, flæsk (ikke for fedt) på risten over bradepanden, så æblerne bliver stegt/bagt i flæskets "smeltevand"...

Jeg skal ha' lidt ost og kiks med, og så selvfølgelig kage... Det bliver disse banan-chokolade muffins som er pyntet med marcipan og sugarpaste. Jeg lavede 3-dobbelt portion, så er der vel nok...

I morgen skal vi til banko hos FDF'erne og vi satser stærkt på at vinde julekurven, som er legendarisk...

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det ser lækkert ud - rigtig god fornøjelse i aften :)

Kludemutter sagde ...

Hvor du bare kan, tænk at sætte tænderne i en af dine kager. De må bringe lykke.

Anonym sagde ...

Whauuuuu, aldrig har jeg haft så megen overskud af mundvand..... Juletræet er genialt det er muffinsene også og hvem der bare vandt en lyserød gris, suk!!!

Kagekonen sagde ...

Stine vi havde en herlig aften.
Tak for roserne kludemutter.
Marianne, man skal passe på, hvad man ønsker...

Anonym sagde ...

Årh hvor er den fin den julekage, og også dine muffins. Bliver squ helt imponeret hver gang jeg kommer forbi.

Helle K. sagde ...

For søren de er fine - nu har jeg så læst, at du glemte dem, men så er der nogle meget heldige cykelbude..

Tænk at have sådan et juletræ med - det må være fantastisk.

Du er en kage-gud Kagekone.